איפה כדאי לקנות דירות להשקעה בישראל?

חשוב לבדוק את כל הפרמטרים לפני שקונים דירות להשקעה בישראל.

זה איננו סוד שהמצב הכלכלי הרגיש בישראל של היום, עם שווקים פיננסיים לא יציבים ותחזיות לא אחידות לגבי העתיד, מעודד משקיעים ובעלי הון רבים להשקיע את כספם באפיקים בטוחים יותר דוגמת דירות להשקעה. מאז ומתמיד, אף לפני זינוק יוקר המחייה ואי הוודאות הכלכלית, התנובה הכלכלית הפוטנציאלית על רכישת דירות להשקעה בישראל הייתה גבוהה ומשתלמת יותר מכל ערוץ השקעה אלטרנטיבי כמו  קופת גמל, ביטוח מנהלים קרן השתלמות,וכיוצא בזאת. ההיבט הכי חשוב בבחינת השאלה איפה כדאי לקנות דירה להשקעה, הוא ראשית כל הבנת ההבדל שבין השקעה בנדל"ן לאפיקי השקעה אחרים.

קניית דירה להשקעה מביאה איתה מספר פלוסים שלא קיימים בשום ערוץ השקעה אחר. ראשית כל, השקעה בנדל"ן היא אחת מצורות ההשקעה היציבות ביותר שקיימות כיום. בעוד שבמקומות האחרים קיים סיכון להפסיד את סכום  הכסף ההתחלתי שהושקע, בעת קניית נכס אתם לא תושפעו משווקי הנדלן והדיור, כי לא משנה מה יקרה אתם תישארו עם הנכס שלכם. הסיכוי לירידת מחירים משמעותית בענף הנדלן בישראל, לאור עלייה חדה אך יציבה של מחירים כבר שני עשורים, נראה כרגע כמעט דמיוני, אך גם אם תתרחש ירידה כזו בעתיד, מי שרכש נכס להשקעה לא יפסיד את קרן ההשקעה שלו. זאת בניגוד כמובן למצב בהשקעות מסוגים אחרים, בהן גם סכום ההשקעה הראשוני נמצא בסיכון, וברגע הכול יכול להיעלם.

למעט ערים בהם נסגרו מפעלי תעשיה לפני עשורים או יישובים הצמודים לעוטף עזה, שוק הדירות הישראלי ראה עלייה על עשרות אחוזים כל שנה, ונתון זה ממשיך באותו קו כבר לא מעט שנים, עם תחזית להמשיך ולעלות בעתיד הנראה לעין. ניתן לבסס ציפייה זו על הנכונות של הבנקים הישראליים לממן 70% מגובה ההשקעה (המשמעות של משכנתא), על אף המשברים הכלכליים אשר פקדו את העולם לפני עשור. הבנקים הישראליים ממשיכים להעניק משכנתאות באחוזי ריבית יחסית נמוכים מכיוון שהמומחים שלהם בטוחים בהחזר ההשקעה, והם בתמורה יודעים לצפות שהמשקיעים ייראו רווחים.

אהבתם את המאמר? מעוניינים בפרטים נוספים?

נשמח לענות! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.